چسب دو جزئی – هر آن چیزی که باید بدانیم!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت جهان چسب بسیار خوشحال و خرسندیم که با یک مقاله دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم ، امروز قصد داریم تا به صورت تخصصی در مورد چسب دو جزئی با شما عزیزان گفتگو کنیم هر چند که در مقالات قبلی شما تا حدود زیادی با این نوع چسب آشنا شده اید و شناخت نسبی با این چسب ها دارید تا پایان با ما همراه باشید.

چسب‌ های دو جزئی که به چسب‌ های واکنش دهنده نیز معروف هستند مکانیزم خاصی برای خشک شدن دارند در واقع بر خلاف چسب‌های دیگر که از تبخیر حلال یا آب شروع به چسبندگی و خشک شدن می‌کنند این چسب ها و بر اثر اتفاقات شیمیایی که بین دو جزء رخ می‌دهد خشک می‌شوند که باید این نکته را در نظر گرفت که میزان هر دو جزء به‌صورت برابر و مخلوط با یکدیگر باشد که خود بحثی جداست .

پایه‌های اصلی که چسب‌ های دو جزئی را می‌سازند معمولاً رزین‌ های اپوکسی هستند یا پلی اورتون ها و یا متیل متا آکریلات ها که مفصلا راجب هر یک از این ها در مقالات قبلی توضیح داده شده و برای تکمیل مقالات قبلی باز در مقالات بعدی نیز در مورد این پایه ها با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

این چسب و به ‌خاطر بالا بودن سطح استحکام شان برای اتصالات عالی هستند مثلاً شما با خیالی آسوده می‌توانید برای بالا رفتن سطح استحکام صنعت خودتان از این چسب ها برای فلزات استفاده کنید چه فلزاتی که رنگ نشده‌اند و چه فلزاتی که رنگ شده‌اند یا حتی به‌راحتی می‌توانید برای کامپوزیت ها و پلاستیک‌ ها که الیاف شیشه‌ ای دارند از این چسب ها استفاده کنید و حتی می‌توانید برای سطح های سرامیکی نیز از این چسب ها استفاده کنید .

ولی برای استفاده از این چسب ها باید نکته‌ای را در نظر بگیرید در واقع این چسب ها برای فعال شدن و استفاده روش منحصربه‌فرد را خرداد دارند .

در واقع شما به‌غیر از قاطی کردن ترکیب دستی و مکانیکی دو جزء باید از کارتریج های دوقلو نیز استفاده کنید که به شما کمک شایانی خواهد کرد و باید حجم مورد استفاده برای مخلوط کردن را نیز در نظر بگیرید که شما می‌توانید در مقالات دیگر سایت روش دقیق استفاده از این چسب ها را مطالعه بفرمایید .

ویژگی‌های خارق‌العاده این چسب ها بسیار است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به خشک شدن شان در زمان کم و معمولاً عدم استفاده‌شان از حلال و اتصال قوی که بر روی سطوح دارند و استحکام بالایی که ایجاد می‌کنند و از همه مهم‌تر مقاوم بودنشان در برابر مواد شیمیایی و تغییرات آب‌وهوایی و محیطی اشاره کرد .

یکی از استفاده‌ای که از این چسب و انجام می‌شود برای آب‌بندی است درواقع چسب آب‌بندی دو جزئی به وصل شدن و استحکام سطح سیمانی و گچ کمک شایانی می‌کند حتی این چسب ها می‌تواند جایگزین خوبی برای ایزوگام نیز باشد یا همان‌طور که در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم شما می‌توانید از این چسب ها که دو جزئی هستند برای عایق‌بندی در هر سطحی یا آب‌بندی مخازن بتنی و غیره که در مقالات گذشته اشاره‌شده به آن استفاده کنید .

اما در نظر داشته باشید که برای هرچه بهتر استفاده شدن چسب‌های دو جزئی قبل‌از استفاده باید محیط را تمیز و عاری از هرگونه کثیفی کنید و زیرسازی مناسبی انجام دهید تا این چسب ها بتوانند کاربردشان را بیش‌از پیش برای شما به ورطه ظهور بگذارند .

درمجموع نگهداری از چسب‌های دو جزئی بسیار بسیار کار حساسی است و شما باید عوامل محیطی را در نظر بگیریم و با این کار می‌توانید عمر چشم‌ها را بالا ببرید.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم شما تا حدود زیادی با این نوع چسب ها از قبل آشنا بودید و ما سعی کردیم به صورت خلاصه و به زبانی ساده تر این نوع چسب ها را به شما عزیزان معرفی کنیم . ما در جهان چسب به صورت تخصصی در مورد انواع چسب ها با شما عزیزان صحت کرده ایم و سعی کرده ایم که اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا شما عزیزان آگاهیتان بیشتر از قبل شود تا بتوانید خریدی آگاهانه داشته باشید و با این کار از صرف شدن هزینه های زیاد جلوگیری کنید. جهان چسب که خود پیش رو در زمینه ارائه چسب های با کیفیت بوده مخصوصاً در زمینه چسب 123میترال قصد دارد با این مقالات که به زبان ساده گفته میشود دنیای چسب ها را به شما عزیزان معرفی کند و این دنیای پیچیده را قابل درک و فهم تر برای عموم سازد همچنین شما میتوانید با رفتن به صفحه ی اصلی سایت محصولات جهان چسب را تماشا کنید و مورد مد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی خرید نمائید ، ما برای خرید راحت شما محصولات را طبقه بندی کردیم و در مورد هر یک از آن ها توضیحاتی داده ایم تا کار برای شما راحت تر باشد .

جهان چسب یکی از بهترین ها در زمینه ی ارائه انواع چسب ها است که برای هرچه بهتر شدن خود در تلاش میباشد.

امیدواریم در این امر مهم موفق بوده باشیم .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید – مجموعه جهان چسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *