چسب بتن – موارد کلیدی که باید بدانیم

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت جهان چسب بسیار خوشحالیم که با یک مقاله ی تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم، امروز قصد داریم تا با شما در مورد چسب بتن صحبت کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

یکی از موارد بسیار مهم در صنعت بتن که این سند و رونق بهتری داده‌ است چسب بتن است در واقع این چسب کارش ترمیم و آب‌بندی است و همچنین می‌تواند سطح افزایش مقاومت بتن را نسبت‌به هر گونه تغییرات و ترک‌های احتمالی بالا ببرد .همان‌طور که در مقالات قبلی به‌صورت تیتر وار به آن اشاره کردیم چسب بتن به دو دسته اپوکسی و لاتین جداسازی می‌شوند که در مقالات قبلی به صورت مختصر در مورد این وضعیت با شما خوبان گفتگو کرده ایم.

اصلی‌ترین کاربرد چسب بتن بالا رفتن نسبت چسبندگی بتن جدید به قدیمی می‌باشد و معمولاً برای پروژه‌ های تعمیری از این چسب به مقدار زیادی استفاده می‌شود همچنین از این چسب برای ترمیم نیز استفاده می‌شود و کاربرد های دیگری نیز دارد که به‌صورت تیتر وار و با توضیح خلاصه خدمت شما عرض می‌کنیم :

از ویژگی‌ها و کاربردهای مهم چسب بتن بالا بردن خاصیت چسبندگی آن است همچنین در امر آب‌بندی بسیار این چسب به کار می‌آید و همان‌طور که گفتیم در بحث ترمیم نیز بسیار پرکاربرد است .

این چسب ها قابلیت این را دارند که از به وجود آمدن ترک در بتن جلوگیری کنند و از دیگر نکات مثبت این چسب ها اتصال قوی میل‌گرد به بتن است که سطح افزایش مقاومت را در این اتصال بسیار بالاتر از قبل می‌برد .

این چسب نیز همان‌طور که در مقالات قبلی به شما عرض کردیم برای استفاده‌اش باید نکاتی را رعایت کنیم مثلاً در اولین مرحله باید محیطی که می‌خواهید چسب را درون آن خالی کنید باید عاری از هرگونه کثیفی باشد در واقع شما باید پاک‌ سازی کاملی را انجام دهید و محیط را از هر گونه چربی ذرات گرد و غبار و غیره پاک کنید تا میزان چسبندگی به حد کافی و بالاترین درجه خود برسد شما باید حتما چسب بتن را با حلال قاطی کنید و بهترین حلال برای چسب بتن آب است چراکه این امر باعث می‌شود تا رقیق شود و به‌ راحتی در سیمان و شن و ماسه مخلوط گردد و در نتیجه به شما ملاتی خمیری شکل تحویل دهد نکته‌ای که در این امر باید در نظر بگیرید درصد مناسب‌سازی اخلاط در وزن سیمان است ، بعد از انجام این کارها شما می‌توانید یک لایی چسب را به روی بتن بمالید و چسب بتنی که از قبل رقیبش کردید را در قسمت‌های خشک اضافه کنید . حتما به این نکات توجه ویژه داشته باشید .

چسب بتن چسبندگی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند و همین امر باعث برجستگی بتن جدید با قدیمی‌ها می‌شوند و نکته قابل‌توجه دیگر چسب بتن این است که این چسب مقاومت کششی و خمشی بتن را بالا می‌برد و همین امر باعث می‌شود تا از ترک‌ خوردگی بتن جلوگیری شود که این نکته بسیار حائز اهمیتی در چسب بتن است و همانطور که گفنیم جزو ویژگی های بسیار مثبت آن محسوب میشود.

همان‌طور که در سطور بالا گفتیم این چسب نفوذپذیری را به بتن به حداقل می‌رساند و مقاومت آن و طول عمر بتن را بسیار بالا می‌برد و همان‌طور که باز در سطور بالا گفتیم مقاومت در برابر تغییرات شیمیایی و محیطی را نیز افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند در برابر یخ‌زدگی نیز مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان دهد که این دو مورد نیز جزو ویژگی های مثبت این چسب به حساب می آیند.

ما در مقاله چسب اپوکسی اشاره کوچکی به چسب بتن داشته‌ایم و توضیح مختصری در مورد آن داده‌ایم اما اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه از خواص چسب بتن اپوکسی بگوییم باید از چسبندگی بالایش بر هر سطحی اشاره کنیم و مقاومت بسیار زیادی که دارد و همچنین این‌که بدون حلال می‌توان از این چسب استفاده کرد و موارد بسیار زیادی نیز برای استفاده از این چسب وجود دارد از جمله ترمیم سازه‌ها یا تزریق در انواع ترک‌ها و دیگر موارد که شما میتوانید به رفتن به قسمت مقالات این مقاله را مشاهده کنید و اطلاعات خوبی بدست بیاورید.

شما در چسب بتن که برای آب‌بندی استفاده می‌کنید با ماده ی مایع روبرو می‌شوید که شکل‌وشمایل شیری‌رنگ دارد و بعد از این‌که از این چسب استفاده می‌کنید شکلش به حالت بی‌رنگ درمی‌آید و این چسب مخصوص آب‌بندی کاملاً می‌تواند در مقابل سرما گرما رطوبت و حریق آتش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد و می‌توان این ماده را با سیمان در ملات از نظر مقاوم بودن و عمر مقایسه کرد که این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که کیفیت این چسب ها را نشان میدهد.

در مقالات قبلی به‌صورت تخصصی راجع‌ به ماده کاشت میل‌گرد نیز صحبت کردیم که شما می‌توانید برای بالا رفتن اطلاعاتتان به آن مقاله نیز رجوع کنید چرا که نکات قابل توجه و مرتبط با نوضوع مورد بحث در مقاله در آن مقاله نیز وجود دارد و میتواند به شما برای فهم و هرچه بهتر چسب بتن کمک کند.

جهان چسب به صورت تخصصی در رابطه با چسب های صنعتی در حال فعالیت است و شما میتوانید با مشاهده ی صفحه اصلی سری به قسمت محصولات بزنید و از انواع چسب های موجود در سایت جهان چسب بازدید به عمل بیاورید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی خرید نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم شما را با این ماده سحر انگیز با زبانی ساده آشنا کرده باشیم و موارد استفاده از این چسب را برای شما عزیزان بازگو کرده باشیم.

هدف ما از بارگزاری چنین مقالاتی بالا رفتن سطح آگاهی شما عزیزان و همچنین داشتن اطلاعات کافی در حین خرید است چرا که وقتی شما اطلاعاتتان از محصول مورد نظر بالا میرود بهترین انتخاب را دارید و همچنین از صرف هزینه های بی فایده نیز جلوگیری میکنید ، امیدواریم ما در مجموعه جهان چسب به توانیم در این هدف مهم به موفقیت برسیم .

آرزومند این هستیم که این مطالب مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد چرا که رضایت شما هدف اصلی ما در جهان چسب است.

سپاس از این که تا پایان با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *